De perfecte wandbekleding voor sportfaciliteiten !

Wandbekleding in sportfaciliteiten is in eerste instantie bedoeld om de sporter te beschermen wanneer hij/zij tegen de wand valt of botst. Daarnaast zet de wandbekleding samen met de sportvloer een belangrijke architectonische toon voor de totale uitstraling van de sportfaciliteit.

In sportfaciliteiten wordt de samenstelling van vloer, wand en plafond op basis van een oplossend vermogen gekozen. Denk hierbij aan de akoestiek en de sterkte van de te gebruiken materialen.

De geluidsoverlast kan verminderd worden door het toepassen van de Pulastic® Sound Wall, een geluidsabsorberende oplossing voor wand en plafond. Op basis van de normen voor de akoestiek in sportaccommodaties van NOC*NSF kan bepaald worden welk geluidsniveau acceptabel is in een gymzaal, sportzaal of sporthal.

Meer dan alleen wandbekleding!

Door middel van een akoestiekmeting wordt door ons exact vastgesteld waar en hoeveel m2 wandbekleding geplaatst moet worden voor het gewenste resultaat. De Pulastic® Sound Wall is naast akoestiek dempend ook valbeschermend. De gemeten absorptiewaarden van het vulmateriaal geven de volgende waardes:

• De wandbekleding met een dikte van 70 mm absorbeert 100 % van al het hinderlijke geluid dat in de ruimte wordt geproduceerd. Geen enkel ander systeem in de markt haalt deze waarden!
  • De wandbekleding met een dikte van 40 mm absorbeert 70 % van al het hinderlijke geluid dat in de ruimte wordt geproduceerd. Dat is nog steeds bijzonder hoog.

Samenwerking METRO XL

Pulastic® Sound Wall, is op basis van de door Sika gestelde eisen, door MetroXL ontwikkeld. Specifiek voor gebruik in sporthallen. De gestelde eisen vormden samen de ultieme combinatie: valbeschermend, akoestisch dempend, esthetisch en sterk.

De Pulastic® Sound Wall wordt geproduceerd en geïnstalleerd door de professionele vakmensen van MetroXL en is exclusief verkrijgbaar bij Sika Nederland B.V. - Pulastic sportvloeren.